نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





 رکورد فرانسوي ها در علم کوه به وسيله کوهنوردان زنجان شکسته شد

افتخاري ديگر براي کوهنوردي زنجان

گروه ممتاز و ورزيده کوهنوردان زنجان مرکب از حسن نجاريان ( سرپرست )، حميد صديقيان، منصور افشاريان، کامبيز بلوري، محسن اسکندريون، عليرضا قسطچي، حميد آتش نما، مهدي سلطاني، وحيد بلوري، رضا عسکري نژاد، حميد رکابي، جلال رکابي، ناصر غلامي، احمد عسگري نژاد ، عليرضا اخوان و امير حسين اخوان ( ميهمان ايراني مقيم آمريکا )  بامداد روز پنجشنبه مورخ 11/5/75  به وسيله يک دستگاه ميني بوس اداره کل تربيت بدني استان زنجان از طريق دشت زياباي طارم و سرزمين هميشه سرسبز گيلان و مازندران و گذشتن از جاده عباس آباد وارد قرارگاه فدراسيون کوهنوردي ايران در رودبارک شد.

تيم 13 نفري  کوهنوردان زنجاني در صبح روز بعد در حاليکه بارهاي عمومي آنان توسط چهارپايان حمل مي گرديد پس از چهار ساعت راهپيمايي و پشت سرگذاشتن مناطق کنگک و نيز ونک به پناهگاه سرچال رسيدند و بعد از استراحت مختصر به پناهگاه تخريب شده علم چال مي رسد تيم کوهنوردي زنجان اولين تيمي بود که  در سال 75  جهت صعود از ديواره پر از خطر و دوشواريهاي علم کوه عازم منطقه ( قلل رشته کوه تخت سليمان ) گرديد. بلندترين قله اين منطقه علم کوه مي باشد که با ارتفاع 4845 متر دومين قله مرتفع کشورمان محسوب مي گردد و ديواره علم کوه با ارتفاع 700 متر از يخچال و عرض 450 متر هشتمين ديواره جهان از لحاظ دشواري صعود و هشتمين ديواره دنيا به لحاظ واقع شدن در ارتفاع بالاي 400 متر به شمار مي آيد و در پاي ديواره علم کوه يخچال طبيعي و سراسري واقع شده است که ارتفاع يخچال مزبور از 100 تا 250 متر متغيير مي باشد. در روز شنبه 13/5/75 دو تيم دو نفره مرکب از حسن نجاريان، کامبير بلوري و سيد حميد صديقيان و منصور افشاريان حمله شجاعانه و پر مخاطره براي صعود از ديواره علم کوه و رسيدن به قله و بالاي ديواره را آغاز کردندو با ياري خداوند و در سايه پتيمردي  و توانمندي فني گامهاي استوار خود را بر بلندترين نقطه ديواره علم کوه نهادند با اين ترتيب ديواره علم کوه از مسيري که ساليان متمادي  پيش اختصاص به صعود فرانسويها داشت مغلوب تواناييو پايداري کوهنوردان سخت کوش زنجان گرديد روز 14/5/75 نوبت هنر نماي دو تن ديگر از تيم کوهنوردي زنجان به اسامي محسن اسکندريون و امير حسين اخوان بود که با صعود 3 طول طناب از مسير فرانسوي ها اقدام به فرود نمودند و بقيه نفرات تيم موفق به صعود به قله هاي چاون و سياه کمان شدند روز 15/5/75 بار ديگر دو تيم کوهنوردي زنجان متشکل از محسن اسکندريون و کامبيز بلوري عليرضا سقطچي، حميد آتش نما در صعود از ديواره علم کوه موفق شدند و بالاخره در روز 16/5/75 افراد نوجوان و جوان گروه 13 نفري تيم کوهنوردي زنجان به اسامي وحيد بلوري، مهدي سلطاني، جلال رکابي و ناصر غلامي به  سرپرستي حسن نجاريان و در مدت 30/3 ساعت  موفق به صعود به قله علم کوه از گرده آلمان ها شدند و به پيروزي تازه ديگري دست يافتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 29 اسفند 1389برچسب:, ] [ 14:24 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 72755
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2