نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





جوان ترين صعود کننده اورست

چندي است خبر بزرگي منتشر شد که يک پسر بچه 13 ساله کاليفرنيايي ( جوردن رومرو ) جوان ترين فرد صعودکننده به قله اورست تا اين زمان شد اگر يک نوجوان مي تواند به اورست صعود کند آيا ديگر صعود به اين قله هم يک شاهکار است آيا بچه ها بايد به کوهي صعود کند که بيش از 8 هزار متر ارتقاع دارد.

وقتي ادموند هيلاري در سال 1953 اولين انساني صعود کننده به قله اورست شد ( البته با کمک شرپاي گمنام مانده اش ) او بلافاصله تبديل به اوسطوره شد در سالهاي پس از آن صعود اورست هدف ماجراجويان بود اما ظاهرا اين موضوع در حال تغيير است. الان به نظر مي رسد همه دارند حتي بچه ها به اورست صعود مي کنند اين کار به امري عادي تبديل مي شود و شرپاها به مشابه زباله جمع کن عمل مي کنند و تمام آشغال هاي برجاي مانده از کوهنوردان را جمع آوري مي کنند.

هيلاري هرگز سيستم هاي تنفسي با فناوري پيشرفته جي پي اس  يا چيزهاي ديگري نداشت جردن گفت که الهام بخش او براي صعود به اورست يک نقاشي در مدرسه بوده است.او در بلاگش نوشت هر قدمي که برمي دارم در نهايت به سوي بزرگترين هدف زندگي ام يعني ايستادن بر بام جهان است. اين که بچه اي بخواهد کارهاي احمقانه را انجام دهد چيزي غير عادي نيست اما 99 بار از 100 بار والدين مي گويند که نمي تواندي اين کار را انجام بدهي احمقانه است اين همان يک استثنا بود پدر جوردن پسرش را تشويق و تربيت کرد به نظر مي رسد پدر و دوستش هر دو بنا به نوشته Newyork Times Then شرکت کنندگان در مسابقه ماجراجويي هستند حالا هرچه که باشد اين دو در اين صعود در کنار جوردن بودند و البته 3 راهنماي شرپا هم همراهشان بود ( نمي دانيم چقدر به شرپاها داده اند هر چقدرباشد اندک است ) خيلي ها هستند که مي گويند که براي يک بچه مناسب نيست که به چنين کار شاقي اقدام کند حتي اگر پدرش او را تربيت کرده و در کنارش حضور داشته باشد دليلي که مي آورند پسر بچه هاي 13 ساله ورزشکاران حرفه اي نيستند اين است که انان براي اين کار آماده نيستند جوردن توانست صعود را انجام دهد اما اگر موفق نمي شد اگر حادثه فاجعه آميز روي مي داد چه مي شد آن وقت تمام نگاه ها به سوي پدر مي رفت که اين اجازه را او داد صعود اورست هنوز هم مانند پياده روي در پارک نيست اما مطمئننا به نظر مي رسد با اين همه افرادي که به آن مي روند و پيک نيک ها و زباله ها و بدتر از همه بچه ها در حال تبديل شدن به قدم زني در پارک است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 29 اسفند 1389برچسب:, ] [ 14:12 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 122
بازدید کل : 72756
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2