نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





آناپورنا نخستين قله هشت هزار متري بود که در سال 1950 زير پاي بشر قرار گرفت ماکالو 8488 يک گروه ژاپني از راهي که کوهنوردان کاليفرنيا در سال 1945 صعود کرده بودند ( جنوب شرقي موفق شدند قله 8488 متري ماکالو را فتح کنند ) در 23 ماه مه 1970 تاکاناکاو اوزاکي از بارگاه ششم خود به قله حمله  کرد و پس از 17 ساعت مبارزه پيروز شدند

 بانوان ژاپني در هيماليا: دومين صعود به قله آناپورناي شماره 3 ( 7000 متر ) نيز از حمله هاي جالب بود که به وسيله گروه کوهنوردي ژاپني انجام گرفت. صعود اين کوهنوردان از جبهه جنوبي ( براي اولين بار ) به سرپرستي ايکومباراکي صورت پذيرفت. قله را بانوان جونکوتابي و هيروکوهيراواکا همراه شرپا و پاسانک نيما و به تاريخ 19/5/1970 فتح کردند.

رکورد ارتفاع براي بانوان تا اين تاريخ در اختيار سستوگوواتانابه هست که تا ارتفاع ÷ بالا رفته است البته اينجا يک قله نيست اما مي توان آن را مرتفع ترين گردنه دنيا دانست. 3 صعود و 20 کشته در 27/6/1970 برادران اتريشي مسنر-رينهولد- گونتر براي نخستين بار از گردنه رويال قله 8125 متري نانگاپاربات را فتح کرد.

اين راه در سال 1968 تا ارتفاع 7100 متري صعود شده بود.

فليکس کوئن ( اتريشي ) و پيتر شولتس ( آلماني ) يک روز بعد به قله دست يافتند هنگامي که دو برادر مس نر از گردنه ديامير بازميگشتند گونتر مسنر در اثر سقوط بهمن کشته شد اين دو برادر طناب ارتباط خود را باز کرده بودند و به طور انفرادي و جدا پايين مي آمدند گونتر از کوهنوردان برجسته اوروپا بود. نانگاپارپات تاکنون 3 صعود به قله و 20 کشته داشته است.

دوجنر جالب : پيتر هابلد يک مربي و راهنماي کوهنوردي اتريشي است که مدتي نيز در ايران به تعليم کوهنوردان اشتغال داشت وي يکي از کوهنوردان فني و سريع اروپاست.

در کاليفرناي آمريکا نيز منطقه است بنام ( بوزميت ) که ديواره هاي صاف کوههاي آن واقعاً تماشايي است. يکي از قله هاي بوزميت ( ال کاپيتن ) نام دارد که ديواره جنوبي آن داراي يک هزار متر ارتفاع است و در کنار آن ديواره جنوب غربي است که مسير سالاته در آن سنگ نوردانيهاي دشوار گيتي به حساب مي آيد.

در تابستان امسال پيترهابلروداگ اسکات کوهنورد انگليسي در مدت سه روز جبهه جنوب غربي ديواره ياد شده را صعود کرد. در حاليکه اولين صعود از اين مسير 1961 ده روز طول کشيد.

اين کوهنورد براي صعود 36 طول طناب پنجاه ميخ و 20 ليتر آب همراه داشتند زيرا صعود بدون آب در اين مکان يعني حادثه آفريدن.

درجه دشواري مسير  سالاته 6 است اما 6 آزاد يعني کمتر مي شود از ميخ استفاده کرد.    

ديواره جنوبي ال کاپيتن را نيز دو نفر اتريشي ( شلفر-پرفر ) با چهار اطراق در ديواره و يکي در قله صعود کردند. اين ديواره هم داراي درجه دشواري 6 آزاد است و اين دو نفر هم 20 ليتر آب همراه برداشته بودند و در ديواره ضمن 125 ميخ پيچ که يافتند ( باقي مانده از دسته قبلي ) خودشان هم 80 ميخ معمولي بکار بردند جنر ديگري که حاکيست که پيتر هابلد-اسکات- يک برنامه بسيار فني و بسيار سريع در آمريکار روي برج لي نيتنگ ( ديواره غربي ) انجام دادند اين صعود دو روز طول کشيد در حاليکه اولين صعود اورست 1971 يک گروه بين المللي از کوهنوردان در سال 1971 براي فتح ديواره 2300 متري جنوب غربي اورست که دست نخورده است عزيمت خواهد کرد.

برنامه اين کاروان صعود بخط مستقيم از روي يخچال هاي پاي اورست تا قله 8848 متري آنست سرپرستي اين کاروان با هيماليانورد مشهور نرمان ويرننورت است و اعضاي هيئت را کوهنوردان نام برده تشکيل مي دهند. 

ولنگانگ اکست ( اتريشي )، کريس بونيتگون ( انگليسي )، رود الياسن ( نروژ)، پيرمازو ( فرانسه )، جان ايرنس ( آمريکا )، توني هيبلر ( آلمان ) و يک خانم کوهنوردي سويسي به نام ايوت وشه در حاليکه براي اين برنامه هزينه اي برابر شانزده ميليون ريال پيش بيني شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 29 اسفند 1389برچسب:, ] [ 14:10 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 81
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 151
بازدید کل : 72785
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2