نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





بطور کلي ما 6 نوع ماده غذايي داريم که عبارتند از : کربوهيدارت، چربي، پروتئين، ويتامين، مواد معدني و آب که سه مورد اول انرژي زا هستند و مابقي مکمل هاي غذا محسوب مي شوند. هر يک از ما براي سلامتي خود بايد مقادير ثابتي از مواد غذايي مذکور را در طول روز دريافت کنيم در کتب مرجع ذکر شده است رژيم غذايي متعادل از 60-55 درصد کربوهيدرات و پروتئين حدود 4 کيلو کالري انرژي توليد مي کنند که در نتيجه ضرب کردن غذا بر حسب گرم در انرژي توليدي هر گرم از ماده مورد نظر بر حسب کيلو کالري انرژي دريافتي غذاها بر حسب کيلو کالري محاسبه خواهد شد. توجه داشته باشيد که برنامه غذايي بايد به طور کلي در شبانه روز در برگيرنده يک گرم پروتئين، 5/0 گرم چربي و 6 تا 9 گرم کربوهيدرات به ازاي هر کيلوگرم از وزن بدن باشد، زنان اغلب در پي موفقيت هاي ورزشي يا يک تصور بدني مطلوب نيازمندي هاي تغذيه اي طولاني مدت را براي نتايج کوتاه مدت فراموش مي کنند، پيامدهاي طبي تغذيه ناکافي و محدوديت شديد کالري در زنان بي شمار است، اختلال در رشد و تکامل کاهش توده استخوان و کم خوني موارد شايع ناشي از رژيم هاي طولاني مدت ورزشکاران است.

1- بسياري از اشخاصي که در کنترل وزن با رژيم غذايي موفق شدند در ادامه برنامه براي حفظ اندازه و ترکيب ناموفق بوده اند و تحقيق بر روي 121 بيمار که از رژيم غذايي استفاده کرده بودند نشان داد که بعد از 2 تا 3 سال وزن قبلي خود را به دست آوردند تنها 7 بيمار پس از مدت همچنان وزن خود را ثابت نگه داشتند، تحمل طولاني مدت يک رژيم غذايي کم کالري بسيار مشکل است، خصوصاً در فضاي خانه که عموماً دسترسي به غذا نيز آسان است.

2- هنگامي که شخص براي کاهش وزن از رژيم غذايي استفاده مي کند سوخت و ساز استراحتي کاهش مي يابد، به عنوان مثال  محدوديت کالريک شديد ( روزه داري شديد ) سوخت و ساز استراحتي را تا حدود 45 درصد کاهش مي دهد که خود موجب ذخيره انرژي مي شود و در نتيجه رژيم را کم اثر مي کند.

3- رژيم غذايي به همراه کاهش چربي بدن توده بدون چربي را نيز کم مي کند که اين مطلوب نيست چون توده بدن چربي در واقع شامل عضلات و استخوان ها است و کم شدن آنها براي بدن مضرات فراواني در پي خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, ] [ 11:4 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 72748
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2