نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





گروه ما به سرپرستي منصور افشاريان که يکي از پيشکسوت هاي کوهنوردي استان زنجان مي باشد به يکي از ارتفاعات زيباي خطه شمال به نام قله سماموس به ارتفاع 37250 متر برنامه ريزي شده بود اما غرض از نوشتن اين گزارش تشريح حال و هواي طبيعت در دنج کشورمان که حاصل بي تفاوتي ماانسانها است به محل زندگي خود و آنچه که در اين کره خاکي حقي از حيات درام مي باشد. به عنوان مثال تشريح نقطه اي از سرزمين زيباي شمال کشور عزيزمان تحت عنوان اينکه سماموس را چگونه ديديم بدين شرح است.

همان گونه که همگان اطلاع دارند با توجه به بارندگي بيشتر از حد زمستان امسال بهار را خوب آبياري کرده است و به دشت ها و کوههاي مناطق مرکزي و جنوبي کشورمان رهسپار مي شويم. طاقت فرساي را نويد مي دهدبه همين علت بود که در اين سه روز خرداد مي شويم هوا و زمين تابستاني گرم و ما امسال بسياري از مردمان براي اين که بتوانيد چند روزي را در کنار دشت هاي سبز و دريا و جنگلهاي شمال دمي بياسايند امسال هم جاده هاي شمال خيلي آرام بود ولي متاسفم که بايد بگويم در اطراف رودخانه آنچه که بيشتر جلب نظر مي کرد انبوه مواد زايد ازجمله ظروف يکبار مصرف و ديگر زباله هاي رها شده وسط رودخانه نزديک آبشار دل هر انساني آگاه و عاشقي به طبيعت را به درد مي آورد در کوچه هاي روستا تعدادي زباله دان د رگوشه هايي تعبيه شده بود اما کفايت زباله انبوه مسافران را نمي کرد. با خود فکر مي کردم اغلب کساني که به اين محل سفر مي کنند از سرو وضعيتشان پيداست بايستي از دانش و بينش بالايي برخوردار باشند ولي چرا بعضا به اين مسئله نمي انديشند اين زباله را حداقل با خود حمل کرده و به پايين منتقل نمايند ممگر آنها براي استراحت و استفاده از طبيعت به اين محل نمي آيند آي اين دستمزد طبيعت است که اين گونه پاسخ آن را مي دهند هرچند که بازيافت زباله نيز به ويژه در شمال کشور به خوبي انجام نمي شود و جمع آوري و انباشت آنها در محل هايي که باث تخريب محيط زيست مي گردد و ليکن چه دليلي دارد بعضي از مردمان هرجا که اطراق نمودند محل را آلوده کردن و با نازيبا ساختن آن را ترک کنند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, ] [ 16:0 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 122
بازدید کل : 72756
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2