نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





 

در رمورخ 26/3/89 با ماشي سواري ال 90 صبح ساعت 8:30 روز چهارشنبه زنجان را به مقصد شمال ترک مي کنيم کم کم وارد جاده طارم مي شويم هوا گرمتر مي شود ولي کلر ماشين داخل ماشين را سرد مي کند احساس گرما نمي کنيم مدتي مي گذرد وارد شهرستان منجيل که باد شديدش زبان زد همه مردم ايران است رودبار را رد مي کنيم به سمت رستم آباد ( دورفک ، ديلمان ) خلاصه لاهيجان رامسر سرسبز مي رسيم در ويلا چند دقيقه استراحت مي کنيم آقاي حمزه موحد و عادل با خانواده هم مي رسند من وحسين موحد و منصور افشاريان براي خريد به شهر مي رويم به ويلا برمي گرديم براي شام آمده مي شود و بعد استراحت مي کنيم.

روز پنجشنبه 27/3/89 صبح ساعت 5:30 از خواب بيدار مي شويم با ماشين سواري آقاي حمزه موحد ويلا را به مقصد روستاي جواهر ده ترک مي کنيم پس از طي مسير ديدن مناظر زيبا و شگفت انگيز وارد روستاي جواهر ده که مسيري بود آسفالت شده است. به روستاي جواهر ده مي رسيم. هوا خيلي گرم است کمکم به راه مي افتيم و هوا خنکتر مي شود. زيباي اطراف با هواي خوب نزديک آبشار مي شويم بعد از آبشار مي رسيم به چشمه آب سرد زلال براي چند دقيقه صرف صبحانه به راه مي افتيم سربالايي شروع مي شود اين اولين بار من بود که به اين منطقه رفته بودم. 10 سال روستاي جواهر ده در ميان کوه هاي مازندران و جنگل هاي رامسر منطقه بکر و کشف نشده ييلاقي بود که زمستان ها از سکنه خالي مي شد اما حالا يک منطقه شناخته شده توريستي است که سالانه هزاران مشتاق طبيعت را به خود جلب مي کند. جواهر ده در 26 کيلومتري رامسر در ارتفاع 2000 متري واقع شده است و مسير دسترسي به آن از جاده غربي رامسر به سمت گيلان منشعب مي شود و با عبور از ميان کوههاي مشجر وارد امتداد رودخانه صفا رود ادامه مي يابد. جواهر ده در ميان کوه هاي سرخ تله واژنگ ( سه براره رژه) واقع شده که مرتفع ترين اين قله ها قله سرخ تله است. آب آشاميدني اين منطقه از چشمه هايي چون سليمان برش کوه کيت تامين مي شود. جويبارهاي بالا دست اين روستا با آبشارهاي زيبا و پارک جنگلي وسيع در ميان دره ها از زيبايي هاي اين منطقه هستند درباره نام روستاي جواهر ده دو روايت وجود راد يکي اين که در کذشته آن را جور ده به معناي ده بالايي مي ناميدند. چون مرتفع ترين روستا در کوهستان اين منطقه است و ديگر اينکه چون آبشار قيمت و طلا و جواهرات بسياري از آن بدست آمده آن را جواهر ده مي نامند در کنار جاذبه هاي طبيعي اين روستا يک مسجد آدينه ( جمعه ) نيز وجود دارد که در گذشته آتشکده زرتشتي ها بوده است اين مسجد در سال هاي اخير بر اثر بخورد آذرخشي با درخت زبان گنجشک آن طعمه حرق شده ولي بخش هاي کوچکي از آن باقي مانده است گورهاي گبري زرتشتان نيز که به صورت پراکنده در اين منطقه وجود دارد ديدني هستند سفر به جواهر ده در کنار زيبايي ها و جذابيت هاي طبيعي و فرهنگي آن به اين دليل به شما پيشنهاد مي کنيم. چون در اين فصل سال در برابر گرماي آذر دهنده تهران هواي خنک و بسيار مطبوعي دارد سفر به اين منطقه در زمستان به دليل سرماي شديد آن سخت خواهد بود ولي در اين فصل سال روزهاي خنک و شب هايي کمي سرد دارد. برنامه سفر به جواهر ده فراهم شد اگر خواستيد شب ماني کنيد حتما لباس گرم و کيسه خواب و چادر غذا و آب به همراه ببريد جواهر ده در فاصله کمي تا رامسر قرار دارد و اين فرصت را به شما مي دهد تا در رامسر اقمت کنيد و در طول روز براي گشت و گذار به جواهر ده برويد اگر مايل بوديد مي توانيد در خانه هاي ساکنان اين محله کهبه شما کرايه مي دهند اقامت کنيد اين شهر شرح حال روستاي جواهر ده بود.

ر

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, ] [ 15:58 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 79
بازدید کل : 72713
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2