نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





ورود بي مهار کفش هاي خارجي با کيفيت پايين، از جمله کفش هاي چيني، مشکلاتي را به دنبال داشته که از شايعترين آنها بروز آلرژي است. شايع ترين آلرژي هاي کفش به لاستيک، مواد شيميايي و کرمات ( در چرم ) و نيکل موجود در سگک کفش رخ مي دهد. چسب هم از جمله مواد موجود در کفش است که مي تواند باعث بروز حساسيت شود. لايه خارجي کفش مي تواند چرم، لاستيک يا مواد صناعي باشد.  تخت کفش از ترکيبات مشابه و يا ساير فرم هاي جامد لاستيک ساخته مي شود. لايه داخلي تخته کفش نيز از همين ترکيبات ساخته مي شود. ترکيبات متفاوتي مي تواند باعث بروز واکنش آلرژيک شود مثل لاستيک،رزين هاي فرمالديي، بيوسيدها و روغن کاج. چسب معمولا باعٍ بروز آلرژي نمي شود ولي ساير ترکيبات از جمله لاستيک، آلرژن هستند.

شيوع آلرژي به کفش در 3 تا 11 درصد از بيماراني که از طريق تست پوستي ارجاع شده اند، ديده مي شود. تعريق باعث مي شود آلرژن هاي کفش مهاجرت کنند و درماتيت مي تواند به صورت نقطه اي و محدود يا وسيع تر باشد و روي اگزماي قبلي سرشتي سوار شود ولي توزيع آن با توجه به حضور مواد آلژن در لايه خارجي يا تخت کفش متاوت است. درماتيت لايه بالايي از ناحيه پشت شست پا شروع شده و به پشت پا و ساير انگشتان کشيده مي شود درماتيت ناشي از عوامل رنگ کننده ( کرمات و گياهان ) و چسب غالباً همين فرم را دارد. چسب و ترکيبات لاستيکي معمولا باعث بروز درماتيت منطقه اي محدود به پنجه پا مي شود. آلرژي به نيکل  ناشي از سگک کفش باعث بروز التهاب لوکاليزه در پوست نزديک آن مي شود. صندل هاي هندي غالباً فرم خاصي از درماتيت را ايجاد مي کند که اکٍرا شديد است. در کفش هاي ورزشي چون کفش بايد فيت پا باشد ممکن است تخت کفش تمام سطح پا يا ناحيه تخت کفش را و يا فقط جلوي پا را درگير کن. افرادي که دماتيت کفش دارند در ساير نقاط بدن به خصوص دست ه درگير هستند. چکمه ( بوت ها) فرم مشابهي از درماتيت کفش ايجاد مي کند و حتي روي ساق پا هم گسترش پيدا مي کند. آلرژي مي تواند نيبت به جوراب هاي کوتاه و يا بلند يا اسپري خوش بو کننده و يا پودر هاي ضد قارچ موجود در کفش ها ايجاد شود. افرادي که به ترکيبات ذکر شده آلرژي دارند بايد مراقب پوشيدن کفش هاي سنتتيک باشند. بسياري کارخانه ها کفش هاي خود را گارانتي نمي کنند که عاري از لاستيک و مواد شيميايي باشند. بيماران حساس به اين ترکيبات بايد کفش تمام چرم  بدون وجود مواد پلاستيکي تزريق شده در آن را بپوشند. کفش هاي فاقد آلرژن توسط بعضي از کارخانه ها توليد مي شود ولي بسيار گران هستند. افرادي که به مواد رنگي کفش حساسيت دارند نبايد کفش هاي با الياف نايلون بپوشند. جوراب هاي قديمي متواند به عنوان مخزني از آلرژن عمل کند و بايد تعويض شود. افزايش بيش از حد تعريق در دماتيت ناشي از کفش شايع است و با درمان لازم تعريق بيش از حد و به دنبال آن درماتيت بهبود پيدا مي کند. ساير درمان ها شامل پوشيدن جوراب هاي نخي يا جوراب هاي جاذب عرق است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, ] [ 14:6 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 72717
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2